maandag, oktober 23, 2006

Osaka : een eerste indruk

Gisteren ben ik even de buurt rond mijn hotel gaan verkennen, en ik heb weer geluk precies. Op amper 10 minuutjes stappen is hier een grote winkelstraat met bijna uitsluitend computergerief. Een straat van bijna 3 kilometer lang, gevuld met grote appartementsblokken met hardware, software, dvd en video, en gelukkig ook heel wat speelgoedwinkel. Het is allemaal vrij goedkoop vergeleken met onze winkels.

Tegen de avond aan ben ik de sfeer eens gaan opsnuiven in de uitgaansbuurt van Osaka, en jawel, ik heb al direct een stamcafe gevonden! Inclusief twee Japanse schoonheden achter den toog natuurlijk...

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hello Jeroen!

hoe zit het eigenlijk met Gojira (Godzilla) ginder in Japan? Is die daar nog erg populair of ziet ge er niet veel meer van?
En al veel gemerkt van de obsessie van de Jappen met robots?

Jeroen Jacobs zei

Heb al wel wat Godzilla stuff gezien. Vooral poppekes en sleutelhangers.

Wat de obsessie met robots betreft: Ik heb hier wel een kruising gezien tussen Star Wars en Transformers. Een Millenium Falcon die transformeert tot een robotachtige Han Solo. Rare jongens, die Jappen...

Anoniem zei

>>> Inclusief twee Japanse schoonheden achter den toog natuurlijk...

Foto's ! Foto's ! Foto's !
:-)

Groetjes,
Mario

Anoniem zei

Wanneer volgen er nog eens fotos

Anoniem zei

Helaba Jeroen,

Al eens genoten van Japanse culinaire geneugten (sushi&sashimi&..)? Als vegetariƫr zou Japan nix voor mij zijn, al dieje vis..
En, al eens een kater gehad van de sake?

Geniet er nog van !!

groetjes,
ilse

Anoniem zei

Helaba Jeroen,

Al eens genoten van Japanse culinaire geneugten (sushi&sashimi&..)? Als vegetariƫr zou Japan nix voor mij zijn, al dieje vis..
En, al eens een kater gehad van de sake?

Geniet er nog van !!

groetjes,
ilse